Přeskočit na hlavní obsah

Vychází román Kdo zastaví déšť

Senhorita v Portu vydává první román... No, sice se neodehrává zrovna v Portu (to až ten další, který připravuji), ale jeho dějiště není ani o trošku méně zajímavé než Portugalsko. Novinka Kdo zastaví déšť vás zavede na Kypr šedesátých a sedmdesátých let, který byl v té době oblíbenou dovolenkovou destinací britské smetánky.

Kam až moje paměť sahá, vždycky jsem pracovala na nějakém románu… Sešívala jsem si papíry sešívačkou, malovala na ně obrázky a psala dětskou rukou příběhy, kterých jsem měla plnou hlavu. Později už jsem je zuřivě vyťukávala do klávesnice. Román Kdo zastaví déšť jsem dokončila před třemi lety. Psaní jsem si užívala, odpočívala u něj tak jako vždycky a nedovedla si představit, že se jednou s hlavními hrdiny budu muset rozloučit. Tvorba byla u konce a já nevěděla co dělat, protože jsem cítila, že tahle kniha už si nezaslouží skončit jen někde „v šuplíku“ jako ty předchozí. Myslela jsem, že pokud nemáte známé, román prostě nemůžete vydat. Poslala jsem Kdo zastaví déšť do nakladatelství, které mi nabídlo vydání ve vlastních nákladech. To jsem odmítla a svoji snahu vzdala. Tedy alespoň na nějaký čas.

Loni v létě jsem podepisovala smlouvu s jiným nakladatelem. Zjistila jsem, že někdy to jde i bez kontaktů a známých, že někdy prostě čistá láska k tomu, co děláte, stačí, že někdy se vaše práce může lidem doopravdy zalíbit. Nakonec mi vydání nabídly ještě dva další nakladatelé, kterým jsem musela říct ne, protože smlouva už byla podepsaná… Myslela jsem si, že snad sním. Mé přesvědčení, že vydat knihu je sci-fi, bylo pryč.

Dnes je Kdo zastaví déšť k dispozici v knihkupectvích. Objednat si ho můžete třeba TADY.

A o čem je vlastně Kdo zastaví déšť?

Obsah románu

Román odehrávající se na přelomu 60. a 70. let střídavě na Kypru a v Anglii vypráví příběh britského vojáka Jamese a československé emigrantky Emy, kteří se každé léto setkávají na fascinujícím středomořském ostrově, zatímco během roku mezi sebou udržují kontakt prostřednictvím dopisů. Nejen jejich osud je nakonec ovlivněn tureckou okupací Kypru. Více si můžete přečíst TADY.

Vím, že se moje kniha nezalíbí každému, vím také, že se možná ani nedostane k příliš velkému množství lidí, ale i kdyby měla byť jen jednomu člověku přinést z padesáti procent takovou radost, jakou přinesla mně, budu šťastná.

Autorkou článku je Helena Žáková

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

5 portugalských produktů, které si rozhodně budete chtít přívézt domů

Pokud se při cestování nebráníte drobným nákupům suvenýrů a rádi si vozíte domů malou připomínku vaší dovolené, věřte, že v Portugalsku se vám bude vybírat dobře. Nejen v Portu najdete malé, tradiční obchůdky plné místních produktů, které zatím nepodlehly komerčnímu prodeji. Korek, portské víno nebo azulejos... To všechno jsou typicky portugalské výrobky, bez nichž by atmosféra Portugalska nebyla taková, jaká je.

5 věcí, které můžete dělat v Portu, když prší

Když prší u nás, procházka po městě se dá většinou zvládnout s deštníkem. Když prší v Portu, za dvě minuty jste durch a nezachrání vás vůbec nic. Zimní bunda se vám nacucne vodou, v botách vám čvachtá a po strmých silnicích tečou hotové řeky, které vám rozleptávají obuv (protože déšť je ještě ke všemu slaný). Venku to dost často opravdu nejde. Co když vás tahle hrůza přepadne během prodlouženého víkendu? Co všechno se dá dělat v Portu, když prší?

Porto a Harry Potter: Co mají společného?

Hledat stopy Harryho Pottera se jezdí do Anglie, ale co má společného zrovna Porto a Harry Potter? Je toho víc, než si dovedete představit. Ne, rozhodně nejde o hru slov - Porto a Potter. Právě tady totiž J. K Rowlingová hledala inspiraci pro stvoření celosvětového fenoménu. A našla ji třeba v knihkupectví Lello  &  Irmao , kavárně Majestic nebo v hábitech některých studentů.